Saturday 16 August 2014

OFFICIALY WIFE. WHOAAAA !!


Assalamualaikum. Hari ni aku nak kongsikan hari paling gembira yang amat dalam hidup iaitu to be wife for my husband . mata love penuh.. weeeee…. Subuh 31 JULAI 2014 aku dah sedar yang hidup aku sekelip mata akan berubah. Baru aku sedar padahal husband to be (belum jadi lagi time tu) dah lama berdebaq-debaq . . 5 hari sebelum hari akad nikah tunang aku dah gelabah biawak hafal itu dan ini . Aku ?? Buat selamba ja.Maklumlahkan tok kadi tanya bakal suami ja . Cis belagak aku ni. 

Pagi akad nikah tu baru lah gedix nak cemas , nak peluh lah apa ! Damm .
Tak penah-penah aku siap lambat pagi tu tiba-tiba boleh plak lambat-lambatkan. Tambah pulak mak andam janji nak mai pukul 7.30 tapi sampainya pukul 8.00 . Haihhh sabo je lah. Terus pakai baju dan siap nak make up . Tak sangka pulak make up nie makan masa yang lama sampai 2 jam . Boleh bayangkan x ? Herhh .. Belum siap pakai selendang dan veil segala . Pihak lelaki dah call ada mana ?  Fuhh nak jawab apa nie? Oke On the way nak sampai dah . Mesti pelik kan kenapa pihak peremuan yang pergi dekat pihak lelaki ?? Tak yah pening-pening meh aku nak cerita. Sebab aku nak buat akad nikah ni dekat kampong plus time raya meriahlah adik beradik ramai. Kalau nak buat dekat rumah aku jenuh nak lintas jambatan dengan tol RM 7  mahal tuh ! So , bincang bincang bicang dan countim dengan tok kadi. Akhirnya pihak perempuan akad nikah dekat tempat pihak lelaki. SETUJU !

Banyak pulak aku ceritakan. Hadoii perempuan mana nak senyap kalau dapat cerita hari bahagia dia. Kalau suruh berulang kali pon aku sanggup kot wei. Oke kembali kepada cerita UTAMA. Jomlah aku belanja ampa gambar. LETS GOOOOO !!































LOVE U :)

p/s : ALhamdulillah ALLAH makbulkan doa kami berdua. Semoga hubungan kami diberkati . Amin :) 










No comments: